Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Arcomage

Wskazówki

Arcomage

Oto garść porad, które być może pomogą wam w strategii zarówno przeciw waszym przeciwnikom, jak i przeciw sztucznej inteligencji komputera.

- Jeżeli do zwycięstwa potrzeba bardzo wysokiej wieży (ponad 150) bardzo często łatwiej jest wygrać zbierając surowce. Wtedy skup się na kartach dających dodatkowe kopalnie lub zasoby i staraj się nie wykorzystywać najmocniejszych (i jednocześnie najdroższych) kart. Skup się na obronie.

- Jeżeli początkowe wysokości wież i murów są niskie (5-25), to spróbuj od razu ataku na wieżę przeciwnika. Zaniedbaj swoją wieżę i mur przynajmniej do momentu, w którym to tobie będzie groziło zniszczenie wieży. Wykorzystaj tylko karty dające dodatkowe surowce i kopalnie. Skup się na ataku.

- Pamiętaj o przeczytaniu warunków zwycięstwa (zwłaszcza gdy grasz na warunkach ustawionych przez innego gracza) - może się okazać, że wymagają zupełnie innego podejścia niż zwykle.

- Zasoby mają zróżnicowane znaczenie w grze. Na początku często ich brakuje i służą głównie po to, by płacić za zagranie kart. Jednak w późniejszych fazach gry bardzo rzadko zdarza się jakiś deficyt - wtedy należy się zastanowić nad oszczędzaniem i zbieraniem zasobów, by w ten sposób wygrać.

- Gdy gra zaczyna się z bardzo małą (1-2) ilością kopalń, to można bardzo skutecznie uprzykrzyć życie przeciwnikowi obniżając liczbę jednego z rodzajów kopalń do zera.

- Nie pozbywaj się silnych kart bez zagrania nimi, chyba, że to naprawdę konieczne.

- Nie używaj wszystkich mocnych, budujących kart od razu. Wykorzystaj je później i rzuć jedna po drugiej - wtedy masz większe prawdopodobieństwo, że przeciwnik nie zdąży zgromadzić dobrych kart niszczących, a ty zdążysz wygrać.

- Jeżeli masz kartę dającą zasoby lub kopalnie, to wykorzystaj ją czem prędzej.

- Czasem niektóre karty mogą ci zaszkodzić zamiast pomóc (np. karta zamieniająca wysokości murów lub zrównująca poziomy magii) - uważnie czytaj opisy.

- Jeżeli jesteś w środkowych fazach gry, to postaraj się pozbyć 'blotek' (nawet kosztem utraty przewagi) i zgromadzić lepsze karty, którymi potem ruszysz z kopyta do ataku.

- Karty, które szkodzą zarówno tobie, jak i przeciwnikowi mogą być użyteczne, by zyskać na czasie, gdy twój przeciwnik jest bliski wygranej.


Wskazówki gracza Arcomage z 'Might and Magic VII', którego talię kart znaleziono w jaskini troglodytów... razem z jego szkieletem.

Pozostałości dziennika

... w wyniku analizy gry w Arcomage poczyniłem następujące spostrzeżenia:

Sposób zwycięstwa zależy od ustalonych wcześniej warunków zwycięstwa. Jeżeli rozpoczynasz grę mając niewiele punktów wieży, możesz spróbować zniszczyć wieżę przeciwnika. Jeżeli rozpoczynasz grę mając dużo punktów wieży lub murów, powinieneś skoncentrować się na swojej wieży. Jeżeli natomiast rozpoczynasz grę mając dużo punktów wieży lub murów, a do zwycięstwa potrzeba bardzo dużej wieży, łatwiej można zwyciężyć zbierając surowce.

Zauważ też, że czerwone karty zwykle dotyczą twojego muru, niebieskie karty dotyczą twojej wieży, a zielone karty są związane z obroną. Pamiętaj o tym, gdy będziesz podejmować decyzję co do tego, czy budować kamieniołomy, zbierać surowce magiczne lub zakładać zoo.

Odkryłem trend, który dominuje wśród większości graczy w Arcomage. Jeżeli zaczynają grać niebieskimi kartami, powinno się ich skontrować grając...

... i tu kończy się opis pozostawiony przez nieszczęsnego gracza.


Na koniec możecie zobaczyć jeszcze jeden obraz z Arcomage przedstawiający moment wygranej z użyciem karty 'Oko Smoka'
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Arcomage". Redakcja, kontakt