Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Arcomage

Zasady

Arcomage

Zasady Arcomage są dość proste. Ogólnie rzecz biorąc, gra polega na naprzemiennym wykładaniu kart przez graczy w swych turach. Podczas swej tury gracz może albo zagrać jedną, wybraną kartą (klikając LEWYM przyciskiem myszy na jej wizerunku), co spowoduje opisane na karcie wydarzenie, albo pozbyć się danej karty (klikając PRAWYM przyciskiem myszy na jej wizerunku), co nie spowoduje absolutnie żadnego efektu. Po zagraniu lub pozbyciu się karty, do ręki gracza jest natychmiast dokładana jedna karta ze stosu. Czasami zagrana karta pozwala na dodatkowy ruch w tej samej turze.

I. Początek gry
Grę zaczynamy klikając 'Start' na głównym menu. Na początku gry każdy gracz zaczyna z taką samą wysokością wieży, z taką samą wysokością muru i z taką samą ilością surowców. Konkretne wartości są ustalane przed rozpoczęciem rozgrywki. Gra może się zacząć bez żadnych surowców i bez żadnych murów, ale nie może się zacząć bez minimalnej wysokości wieży (5). W grze biorą udział DWIE identyczne, pełne talie kart. Może się więc zdarzyć, że w ręku gracza znajdą się dwie identyczne karty.

II. Ekran gry i 'słowniczek'
Na głównym i praktycznie jedynym ekranie gry widzimy następujące elementy:


Warsztat
Kamienie

Magia
Klejnoty

Lochy
Bestie







tej karty nie można zagraćKoszt kart
Po lewej stronie (prawej dla przeciwnika) widzimy stan trzech zasobów używanych w grze. Są one produkowane przez odpowiednik 'heroesowych' kopalń - duże liczby w okienkach surowców oznaczają liczbę tych 'kopalń', a więc ilość surowca, jaką otrzymujemy w każdej turze. Łączna ilość zebranych surowców oznaczana jest przez mniejsze liczby. Surowce potrzebne są do 'płacenia' za możliwość zagrania karty. Każda karta na dole ma podaną cenę jej zagrania. Gdy gracz ma za mało surowców, nie będzie mógł zagrać daną kartą, a ona sama będzie zacieniowana na ekranie gry.

- kamienie, produkowane przez warsztaty będą potrzebne, by móc używać czerwonych kart związanych z twoją obroną
- klejnoty, produkowane przez magię będą potrzebne, by móc używać niebieskich kart związanych z twoją wieżą
- bestie, produkowane przez lochy (znane z MM7-8 jako Zoo) będą potrzebne, by móc używać zielonych kart związanych z atakiem

Wieża gracza - To twój główny obiekt. W trakcie gry powinieneś ją rozbudowywać, a w żadnym wypadku nie możesz jej stracić.
Mur gracza - Ochrania twą wieżę. Jeśli przeciwnik zagra kartą ofensywną, to zadane obrażenia będą najpierw zadane murowi, a nie wieży (chyba, że w opisie karty stoi, iż obrażenia odnosi bezpośrednio wieża).
Wieża przeciwnika - Analogiczna w znaczeniu dla przeciwnika. Możesz spróbować ją zniszczyć.
Mur przeciwnika - Także analogiczny w znaczeniu. Z reguły, aby zniszczyć wieżę przeciwnika, będziesz musiał także zniszczyć mur.

Na dole widać karty gracza. Każdy gracz zawsze ma do dyspozycji taką samą ilość kart, choć często nie wszystkimi może zagrać.

III. Cel gry
Zwycięstwo w Arcomage można odnieść na trzy różne sposoby:
- rozbudować swoją wieżę do określonego poziomu (aby się dowiedzieć jakiego, kliknij na File -- Victory conditions)
- zgromadzić określoną ilość każdego z trzech surowców (aby się dowiedzieć jaką ilość, kliknij na File -- Victory conditions)
- zniszczyć wieżę przeciwnika
Oczywiście, warunki zwycięstwa w pierwszym i drugim przypadku można ustalić przed rozpoczęciem gry w Opcjach.

Końcowym wynikiem gracza jest czas gry potrzebny mu do zwycięstwa (nie liczy się w wypadku porażki) i to on decyduje o zapisaniu się (lub nie) na tablicy najlepszych wyników.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Arcomage". Redakcja, kontakt